Mar 12, 2021

CLASSIC PANCAKE AWESOME BREW, SUNWAY CITY ISKANDAR SEDAP MENANGIS

Seminggu ni masuk office asyik mengantuk saja lepas lunch. Penat apa entah padahal malam dah tidur awal. Sejak dah start masuk office balik ni masalah harian pun dah muncul semula iaitu - makan mana?

Gituler masalah orang kerja pejabat. Selain nak mikir masalah rumahtangga, masalah anak-anak, pukul berapa nak amek anak, tahun ni raya mana; masalah sehari hari kami adalah makan mana.

Before nak keluar lunch pun aku dengan Aisyah deliberated kejap nak makan mana. Mumu tak terlibat dalam penyelesaian masalah ini sebab dia keluar lambat sikit settlekan kerja di office. Dah masuk kereta aku cakap - okay kita makan kat Citrine saja. Citrine Hub cuma 2 minit dari pejabat kami di Medini 9. Tapi di Citrine pun ada a few kedai makan so jem jap nak decide makan mana. Last last aku cakap dengan Aisyah kita makan di Awesome Brew saja. Dan dan tu lah aku teringat aku selalu gila makan kat situ few years back. 


Masa kerja di MIM, selalu sangat rasanya makan di Awesome Brew. Sebab my ex-boss, Kak Niza pun suka buat meeting di luar so time tu takbanyak lagi cafes di Iskandar Puteri. Among our options are Starbucks, TreeSea by 3C Cafe, Awesome Brew andddd hmmm tu jelah kot. Aku pun dah tak ingat sangat. Ada sekali tu Team Comms dapat intern nama Nikhlesh. Dia ni bagus betul and jenis follow the rules. One day, lepas kitorang habis our flagship event, memasing dah macam nak patah kaki so ajakla pi minum kat Awesome Brew. Si Nikhlesh nampak tenang tapi aku syak dalam hati dah meraung nak jawab apa kalau boss tanya dia ada mana hahaha. Nasib kau lah. 





 Harini COMMS GIRL POWER lengkap kehadiran di office and since lunch hour on Fridays memang lama sikit so bolehla menikmati makanan mahal dengan penuh kusyuk. We ordered Korean fried chicken with rice, carbonara, some fries and of course.... the classic pancake.

Lepas first time aku try makan pancake ni dulu, almost every week aku pi Awesome Brew semata nak makan classic pancake dia. Other than the classic pancake; which is just 3 pieces of pancakes with some syrup and butter, Awesome Brew juga ada Nutella pancake and berries pancake kalau aku taksilap. Sedap juga tu uiiii berry berry sinful. 


Habis licin kitorang makan, sama licin macam poket aku. Lepas kenyang melantak, we got ourselves some lattes before balik office. Latte Awesome Brew pun sedap juga. Honestly aku rasa makanan dia semua sedap. I would recommend aglio olio sebab ada smoked duck, churros and their brunch sets. Pendek kata tak menyesal makan situ eventhough a bit pricey. Tapi portion banyak so sepinggan share dua jelah. 

Jimat, dan romatis mungkin?


AWESOME BREW SUNWAY CITY ISKANDAR
1-19, FF, Sunway Citrine Hub,
Persiaran Medini 3,
79250 Iskandar Puteri, Johor. 
Phone: 07-509 6404

No comments: