Mar 9, 2021

PERCUBAAN WAGYU TEPPANYAKI SET LUNCH DI AWAGYU RESTAURANT JOHOR BAHRU

Lama betul aku tinggalkan dunia blogging. Last update was in September 2019. Daripada Ali takpandai bercakap sampai dah pandai membebel. Daripada cuma pandai tunjuk benda sampai dah asyik ulang sebut benda sama depan muka aku hari hari. Kenapa tah ek sejak berusia ni rasa malas betul nak bercerita pasal kehidupan sehari hari. Dulu kemahen satu hari sampai 3 posts siap singgah blog orang lain. Harini terasa nak update balik sebab Paige jemput aku untuk food tasting kat Awagyu Restaurant. Bertempat di Taman Abad, Johor Bahru, the location is easy to find too. 


Ini kali kedua aku makan wagyu. First time dulu Ariff belanja kat Me'nate Shah Alam, wagyu steak RM300 istighfar panjang sambil aku makan. Jack sampai kena pujuk suruh dia order wagyu paling mahal daripada 3 jenis sebab dia nak amek the cheapest. Then Ariff suruh try jugak the premium wagyu sebab once in a lifetime experience katanya. Nasib baik laki aku tak menangis makan wagyu. Aku ni pula, disebabkan baru je habis pantangkan si Ali so usus bersih sangat, right after makan terus membuang. Esoknya cirbir sebab perut tak tahan makan daging. Tapi sumpahla rasa wagyu steak Me'nate dengan Awagyu jauh beza bagai  BTOB dengan BTS.

Obviously I'm an Army and kebetulan birthday my Sugababy today so... 

HAPPY BIRTHDAY SUGA ðŸ’œ


Anyways, dalam ingatan aku, daging Me'nate ada liat liat sikit. Taktahulah sebab cara masak dia tak betul ke apa. Kat Awagyu ni, daging dia macam.... cotton candy alahai. Chef masak depan mata and dia explain lepas grilled for few minutes, angkat letak tepi sekejap bagi dia self-cooked then baru grill lagi sekali. Aku yang pakai braces ni menguyah dengan lancar. Sedap betul. The one yang diorang hidangkan ni namanya Wagyu Teppanyaki Set Lunch. Ada 3 jenis wagyu boleh pilih and boleh upgrade wagyu anda kepada sirloin cap (RM108), ribloin (RM118) and sirloin (RM128). Ikut tekak dan poket lah ye. 


Lepas dah habis lunch session, nampak chef tengah stock up barang and prep untuk storage. Chef tengah potong bluefin tuna and dia bagi kitorang rasa. Cara makan ni unik beteyy sebab letak belakang tangan and sedut masuk mulut terus. Merasalah macam kucing kejap.


Given the overall experience and food quality, I would come back for special occasions. Saja saja datang nak lunch memang taklah bukan sebab taksedap, tapi memang datang makan sorang lerr. Kawan kawan aku mostly level Sushi King or Mentai #ehem. Jack pula bukan reti nak makan jepun. So sekarang secara tak langsung aku menggalas tanggungjawab untuk ajar Ali diversify taste buds dia. Walaupun nampak turun perangai bapaknya cuma suka makan nasi dengan lauk ayam. 

Boring betoi hampa ni. 
Mungkin dah tiba masanya aku cari kawan baru. 
Atau keluarga baru.

AWAGYU RESTAURANT
Booking +6011-5776 4363 / https://wa.link/ko8lp7
25C, Jalan Dato' Abdullah Tahir, Taman Abad,
80300 Johor Bahru, Johor. 

No comments: