Aug 1, 2011

WRONGDOING

Bulan Ramadhan memang menduga kita macam macam. Sedangkan hari biasa pun dah drooling tengok semua benda inikan pulak tengah berpuasa.

Masa ke Thailand haritu aku dengan berbesar hati makan biskut apa tah yang budak budak Thai tu bagi. "Delicious, delicious !" Memanglah sedap sebab aku pun balun pi makan pukul 2-3 pagi. Time tu budak budak Malaysia semua dah tidur. Maybe sebab lapar sangat dan dah banyak filter makanan halal/non-halal kat sana jadinya otak aku yang mamai ni assume biskut tu halal.

Suku tin jugak aku telan.

Esok paginya bila semua gang dah bangun then boraklah pasal nak breakfast apa. Aku cakap aku kenyang lagi. Abang Mizan tanya aku,

"Hang makan apa semalam?"

"Biskut tu." Aku juih ke tong biskut yang sedap nyum nyum.

"Depa kata biskut tu tak halal. Sedap hang makan noh."

K fine semua gelak kat aku. Aku cuma mampu telan liur and make sure dalam Ramadhan yang baraqah ni dah tanak buat perangai gelojoh sebat semua makanan. Tapilah kan, kalau kau usha betul betul junk food kat Malaysia ni, mostly tadek tanda halal taw. Tu Rocky yang Aja selalu makan, aku belek belek pun tadek jugak. Kat tempat orang sibuk sangat kau nak jerit jerit suruh cari yang halal bagai. Kat tempat sendiri kau pandai senyap pulak eh. So how ni?

No comments: