Jul 31, 2011

YOU THINK SO?

Saya berkawan dengan kawan kawan yang saya ada sekarang kerana mereka mempunyai kualiti yang saya boleh fit in. Saya boleh gelak sepuas puas hati, memerli, mengutuk, mengata dan mengusik tanpa perlu rasa was was. Mulut saya kadang kadang laju. Lebih lebih lagi time cuti sem ni, sirius.

Tapi dengan sesetengah orang, mereka tidak tahan itu. Tambahan untuk mulut pedas seperti saya yang berani bertegang urat dan memerli ayah sendiri, saya takpasti kalau awak betul betul layak berkawan dengan saya. Makanya itu saya cuba jauhi awak sebab saya tahu awak hanya akan lebih banyak mengadu kepada manusia lain mengenai sikap saya. Mungkin awak lebih sesuai dalam circle awak sendiri. Kenapa perlu nak try hard fit in kumpulan lain yang so not you?

Saya juga bukan jenis yang boleh berkomunikasi menggunakan ayat geli geli dan saya taksuka bergantung harap dengan orang lain. Saya cuba menjadi independent semaksima mungkin dan cuba tidak menjadi beban. Dan saya tidak akan sama sekali memberi details perihal saya kepada public sebab orang boleh buat macam macam konklusi based on apa yang mereka baca. Jika awak nak kenali saya, silalah berhenti mendengar cerita daripada orang lain dan dengan senang senang hati terus nak jump to conclusion. Tak boring ke hidup macam tu nyah?

Siriusli aku weird dengan sikap orang yang suka membebankan hidup mereka dengan masalah masalah yang sebenarnya tak wujud pun. Kau cakap orang benci kau. Kau dengar dari mulut dia sendiri dia cakap macam tu? Ada dia email kau cakap I HATE YOU TO THE CORE? Ada dia blackmail bagai? Ataupun dia ugut nak bom rumah kau? Ada dia hantar puaka tebing biru follow kau 24/7? Text kau sampai kau kena pergi Suruhanjaya Komunikasi just nak charge orang tu. Buat kau tak tidur malam fikir sampai muntah darah pagi esoknya. See, I've tolcha. Kau membesarkan hal yang sebenarnya tak wujud pun. Kalau ada balls sila tanya. Jangan nak bunuh diri sendiri dengan beban yang entah apa apa.


Oh my, you seriously need a doctor to fix your seriously-damaged-brain.

6 comments:

Unknown said...

ouch.........

IZZAYATI HUSNA AHMAD said...

Sakit ke?

Unknown said...

takdelah.....

NuR aQiLaH mOhD aMiN said...

haish..aku bace entry ang cam bace esei ja weh.... perenggan last aku suke bace :)MANTOPPPP

IZZAYATI HUSNA AHMAD said...

Sid, good for you.


Jamal, kau lah penyokong berani mati aku. Woahhh. Lap yuuu !

Unknown said...

alhamdulillah....