Jul 5, 2011

MEI AJAK

Aku tahu tahap kerabunan aku agak teruk. Tapi aku taksangka daya ingatan aku lagi super lousy dari daya penglihatan.

Secara drastik Mei ajak aku ke Langkawi untuk satu kursus. Like I care. Aku tergedik gedik nak pergi even last minit sebab Mei's text-- Last day boleh shopping, and I was like hamagaaddd ! *Gila betol*

Kau faham tak bila aku cakap drastik, I meant drastically drastic. Petang tu jugak aku beli tiket ke Penang sebab pagi esoknya jam 8.30 dah nak gerak ke Langkawi.

Jadi sesampainya di terminal bas subuh tu, aku ambil cab nak balik Bakti Permai sebab Mei disana. Dah sepuluh kali jugaklah aku ulang baca text yang sama just to make sure aku taksalah baca dan memang aku taksalah baca. Mata aku betul cumanya kali ni ingatan aku sangat sangat ke laut. Driver tanya aku Bakti Permai kat dalam lagi kan, dan penuh yakin aku cakap Yup tapi aku suruh dia belok kanan which menghala ke Aman Damai. Tak tahulah hantu apa rasuk aku pagi tu. Aku pusing belakang, ingat nak mintak pakcik teksi tu hantar ke Bakti Permai. Tahu tahu dia dah blah. Rajin pulak dia nak tunggu aku kan. Maka aku menapaklah sorang sorang ke Bakti Permai dari Aman Damai di subuh hari. Dan aku gelak sorang sorang jugak sepanjang jalan. Thank god tak ada orang lalu lalang.

Cuti yang lama boleh membuatkan anda hilang ingatan terhadap peta kampus sendiri.

No comments: