Mar 15, 2021

Kalau diikutkan sejarah Nuh Ali dengan Tadika Kancil Pintar memang lama betul. Daripada umur 3 bulan aku dah hantar dia ke situ. Ali juga pernah bermalam dengan Teacher Mia masa dia baby disebabkan aku kena hospitalized sakit UTI. Jack outstation ke KL so minta teacher dia jagakan je terus sementara tunggu Jack nak sampai Johor. Kisahnya aku ingat nak minta Pali dan Ainul jagakan tapi Ali diarrhea pula haritu sedangkan masa aku hantar pagi dia elok je. Tataulah salah makan apa kat school. Maka Jack advised biarje dia bermalam kat school bawah supervision teacher. Kalau jadi apa apa boleh masuk court. Kalau minta kawan jaga takboleh masuk court heheh.  

Alhamdulillah Ali sihat. Semua terselamat daripada masuk court.

Ali pun dah 4 tahun sekarang, daripada taska now dah masuk tadika. Kawan baik dia nama Azmi. Semua benda lah dia nak Azmi-kan. Simpan toys nak bagi Azmi, donut nak bagi Azmi, buku nak bagi Azmi. So aku ingat dengan si Azmi sorang jelah dia berkawan. Rupanya tidak. Last Sunday aku amek Ali dari school awal sikit, semua kawan dia duk depan pintu and beriya melambai. So bila dah masuk kereta aku tanyalah si Ali, siapa nama kawan kawan dia. Aku tunjuk sorang sorang. 

"Yang tu Amwafiy."

"Tu sapa?"

"Tu Aisyah."

"Yang tu?"

"Yang tu Asshole."

Aku jem jap. Dia tengah gaduh dengan budaktu ke sampai panggil asshole? 

Tapi persoalan yang paling penting, mana dia belajar perkataan asshole?

Esok paginya aku check dekat rak kasut tadika sebab teacher tampal nama semua students supaya diorang susun kasut accordingly. 

Enzo ye, bukan Asshole. 

No comments: