Jul 18, 2011

REDO THE BUSINESS

Kau tahu tak perangai manusia ni pelik pelik? Dan yang pelik pelik ni lah selalu datang ke cc bapak aku.

Style renung depan PC pilihan hati, nak tunggu asap berkepul kepul keluar dari PC sebab nanti PC tu boleh on sendiri. Kot lah nak datang kaunter cakap nak pakai PC mana. Dahlah redah masuk buat kalut lepastu buat muka blur macam aku pulak yang bersalah kan.

Paling aku sentap, dah print banyak banyak lepastu tanak bayar. Salah print. Eh dah masa kau nak print tu tak tengok habis habis ke? Tak reti pakai print preview? Kalau dah buta IT sangat silalah minta bantuan aku kat kaunter ni. Sia sia lah aku kerja satu hari kalau aku cuma bankruptkan bapak aku semata mata.

Tapi Ayah yang baik hati sentiasa memenangkan pelanggannya.

"Tak apelah. Dah dia taknak kertas tu. Minor mistake. Nanti kita recycle balik."

Recycle? Untuk orang yang dengki dan kedekut macam aku memang menyampah tengok manusia manusia tak reti nak bertanggungjawab. Aku pun tak kisah kalau kau salah print bagai tapi kau admit kau salah print then buatlah muka bersalah gila dan pura pura nak bayar. Aku selalu buat macam tu tapi takpernah berjaya sebab tak ada lagi cybercafe yang bermurah hati macam kat sini yang selalunya rajin 'kira halal' dengan customers. For those yang buat perangai shit shit memang aku charge lah kan even kau guna PC tu seminit pon. Aku sangat baik hati dengan orang yang baik okay. Siriusli kau takan jumpa cybercafe kat Malaysia ni dengan pekerja yang superb dan tokey yang kira murah dengan kau. Buat perangai elok elok sikit taw lain kali.

I marah ni. Grr.

2 comments:

Unknown said...

customer always right...
itu term yang buat pniaga macam kite ni sakit...serius....

IZZAYATI HUSNA AHMAD said...

Itulah pasal --"