Jul 23, 2011

AT THE TOP OF THE WORLD

Esok dah nak balik Kuantan. Alhamdulillah everything's went well here. Fiza fed me with more than enough food and now pun still rasa perut aku nak terbarai dah.

"Mak aihh tinggi gila bukit tu. Nak turun kena slide pulak. Dahla aku pakai bottom track. Mawnya turun karang berlubang seluar ni."

"Best lah."

"Kau tawu, nak cari soulmate mestilah someone yang boleh daki bukit sekali dengan kita"

"Daki bukit je? Then kualiti lain?"

"Aku nak dia boleh temankan aku tengok muffin yang aku bakar, tolong aku potong bawang, tolong aku carikan resepi resepi yang best, boleh makan semua yang aku masak, takperlu nak tarik perhatian aku just by saying 'wow', bacakan buku before aku tidur, borak pasal life kami, urutkan aku bila aku almost putus dua, minum teh tarik share satu cawan and ada anak hasil kehebatan kami. Ouhh kau tawu tak comel gila tengok muffin yang tengah kembang tu."

"Sikitnye kriteria kau. Cehh."


Aku senyum. Tapi hati aku kelat fikir macam mana nak turun dari puncak Broga tu. Sirius curam.
Aku tak cakap lagi kat Ayah aku nak balik Kuantan esok. Masa nak datang sini pon aku tak bagitahu Ayah.

3 comments:

Unknown said...

ayah taktau?
cam bahaye tu... bunyinye....

IZZAYATI HUSNA AHMAD said...

Sokay. Now Ayah dah tawu. Dah explain kat beliau.


:)

Unknown said...

Alhamdulillah