May 7, 2011

EATEN ALIVE

Few days ago aku ada cerita ni kat Liyana Sulaiman. Saja nak cerita kat dia sebab nanti cuti 4 bulan dah takboleh borak. Okay fine tanampak apa pointnya kat situ.
________________________________________________

Masa tu aku dalam sekolah rendah, around 10 or 11 tahun while Ariff pulak dalam 5 ke 6 tahun macamtu lah. Ouhh Ariff tu adik aku. Satu hari Ayah yang awesome tugaskan kami pegi pasar malam beli pulut ayam. Tapi, dia nak beli dua benda tu kat gerai lain lain. Means, pulut kat gerai A dan ayam kat gerai B. Entah apa masalah Ayah yang awesome tu tahla.

Selesai beli ayam, kami pegi beli pulut kat gerai A tu then memang dah nak gerak balik. Aku kat depan, Ariff belakang sikit sebab dia yang beli pulut tu. Tetiba pakcik kat gerai tu jerit jerit panggil Ariff. Like "Adik ! Adik !" Macam tu lah and Ariff pon muka cuak tetap takpandang belakang tanya aku;

"Pakcik tu panggil kita ka?"

"Yelah kot."

"Macam mana ni? Dahla kita beli pulut saja kat kedai dia mesti dia marah sebab tak beli ayam sekali."

*sambil kaki laju melangkah dan speed pon ala ala nak lari, sebab pakcik tu memang kat belakang tengah kejar kami*

Pakcik tu lagi dekat, pegang bahu Ariff.

"Adik, ni haa, duit baki. Tadi lupa amik."

"Ouhh aaaaahh thanks pakcik."



Terus kami lari balik and sampai sekarang tak ada satu pon kisah benar dalam famili aku boleh top cerita kami ni. Ya, Ayah yang awesome suka buat carta which stories yang dapat highest vote and which not and dia akan susun baik baik. Sama macam album gambar dolu dolu. Dari zaman bujang, kawen dan dapat anak anak yang superb ni. Dan ya, ayah aku sentimental orangnya.

No comments: