Apr 26, 2011

VOLCANO

Selama berbelas tahun aku belajar, menghabiskan masa dengan buku buku dan pensel, selama aku bertarung dengan peperiksaan, inilah yang paling maha dahsyat Tuhan sajikan aku. Rasa menyesal dan nak rebus nota nota YKT 111 tadi dan minum. Biarlah even aku dah amek exam tu pun aku still nak tambah ilmu jugak.

Tiga jam. Tiga soalan. Tiga ratus markah. Soalan 1 aku berani kerat jari Puan Wang tak hingin bagi 0.01 markah pun sebab apa yang aku jawab memang kelaut. Kalau nelayan yang tangkap ikan memang taknampak hasilnya apatah lagi aku yang tak tangkap apa apa. Jaring pun tak pasang. Alhamdulliah Soalan 2 dan 3 agak boleh digagahi walaupun mula mula aku nampak soalans tu, berpinar kejap dunia. Exam hall yang sejuk gilababi tu aku rasa panas semacam lepastu aku mula ingat mak. Lepastu mula rasa tak seinci pun kepala aku nak capai A untuk paper ni. Lepastu menyesal aku ni baik sangat sebab tak reti nak meniru time exam.

Tangan dah seram sejuk.

4.45PM. Dah habis jawab pun dan aku tawakal.

4 comments:

Unknown said...

sekurang-kurangnye tak meniru...
jujur... : )

IZZAYATI HUSNA AHMAD said...

Uhh. Separuh perangai yang setan ni suruh menyesal but luckily ingat Tuhan.


Tengss.

zahra. said...

paper BM aku macam cilako!


SERIOUS.

IZZAYATI HUSNA AHMAD said...

Sokay babe. Passed pon dah okay. Sebabtu kau kena selalu cakap Melayu.