Apr 24, 2011

NEXT SPRING WILL BRING YOU BACK AGAIN

Aku siriusli mempunyai masalah dengan hati sendiri. Dah tak ada ubat, dari kecik sampai sekarang. Nampak benda benda yang mengguris hati sikit mulalah air mata nak keluar. Dan ia tidak mengira tempat, suka hati dia mana nak keluar. Pernah sekali, masa tu aku Form 5 kat teknik, first day freshies masuk untuk intake 2006. Aku memang tak ambil peduli pon siapa budak budak ni tapi masa aku kat kafe nampak pakcik tua ni nak belikan makanan untuk anak dia. Sangat kasihan dan air mata aku dah meleleh disitu juga. Pheww.

Semester 1 di kolej, kawan suggestkan One Litre Of Tears which is sumpah sedih gilababi and aku nangis meraung raung sampai tak boleh bernafas, merah mata dan hidung. Lens yang aku pakai takbukak bukak lagi lepas balik dari kelas sebab selop nak tengok series tu pon hilang dalam bola mata aku. Puaslah nak korek balik gagau lens tu. Menyusahkan betul. Semester ni perangai pelik aku jadi lagi. Tengok muvi Korea pasal tsunami pon aku nangis sampai bengkak mata.



Itu kira okaylah sebab tengok muvi, benda yang memang dah tahu drama lebih. Tak boleh blah masa aku form berapa entah kat Perlis. Pergi tengok bola dengan ayah kat stadium utama. Team Perlis menang, diorang bersorak sorak aku boleh mengalir air mata. Yosh. Bila ayah tanya kenapa ni? Sengih jelah. See benda ni bukan diminta. I mean, I have the feelings yang benda tu menyedihkan dan kasihan but at the same time I know hidup aku takan ter-affect dengan benda benda macam tu. Let say aku nangis gila gila, tapi aku still boleh makan, boleh gelak gelak, maki orang. Mak cakap memang dari kecik perangai aku macamni. Aku pernah lari keluar rumah menangis meraung raung suruh mak tutup tv sebab tv tu bodoh sangat tayang cerita sedih. Kat luar dah terjerit jerit sambil tutup telinga sendiri. "Tutup tv tu ! Tutup tv tu !" Macam histeria kan? Malam Sabtu kat rumah nenek, tetiba bukak mata pagi Ahad dah ada kat rumah. Sebab apa? Bila aku terjaga nanti dan tahu kena balik rumah aku rasa sayu sangat sangat. Lepastu menangis lepastu moody satu hari. Perangai macam babi.

When I was a kid, I used to love my dolls instead of a guy. And love seems to be so simple back then.



Satu satunya perkara yang boleh merosakkan hidup aku bila aku menangis adalah putus cinta. Masa tu makan tak lalu, mandi tak basah, tidur tak lena.Tetiap malam nangis sorang sorang, pagi esok mata bengkak. Mak tanya kenapa, study. Cehh study waklu. Okay tu zaman cinta paling suwey paling fakap paling sial. Dia curang tapi depan aku buat muka macam anak anjing yang comel comel tu. Aukk aukk.

Sekarang dah maju. Jiwa aku pon dah moved on. Though perangai lama masih wujud lepas aku baca entri INI, aku tetap senyum sorang sorang sebab aku tahu, fakap macam mana pon hidup ni pasti akan ada prince charming yang angkat aku dari jatuh dan bawak naik Ferrarinya. Okay fine aku tahu prince charming tak wujud. Mat saleh punya kerja lah ni racunkan otak orang ramai pasal prince charming. Aku cuma harap ada seseorang yang mampu ada untuk jatuh bangun aku, pegang tangan aku dan yakinkan dunia ini masih indah untuk diteroka. Aku tak mintak kena layan seperti seorang princess yang geli geli tu sebab aku pon geli dengan perempuan yang geli geli. Just, be with me through thick and thin.


 iloveyou *myfuturesoulmate* :)

No comments: