Nov 2, 2010

I'VE BEEN DREAMING OF YOU LATELY

Kau percaya tak life is a karma?

Harini kau bagi budak budak coklat, esok kau dapat boyfriend. Harini kau kutuk orang, esok kau kena maki dengan bos. Harini kau rampas awek orang, esok nenek kau meninggal. Harini kau curi kertas trial exam SPM, esok kau end up grad di USM. Harini kau curi top up orang, esok kau hilang kawan. Harini kau belanja kawan tengok wayang, esok tv HD depan mata kau. Harini kau kiss B, esok kau kawen dengan dia.

So aku balik ke rumah pada Sabtu lepas dengan harapan dapat berbuat baik dengan mak dan ayah. Terutamanya mak. Sirius rindu. Okay macam ni-- sirius rinduuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu ! A day before sampai rumah aku dah berangan nak peluk mak ketat ketat, share things, masak masak sekali, urut urut mak. But trust me satu pon tiada dalam senarai DONE. Aku pon tak tahulah apa aku buat kat rumah sampai tak kesampaian hajat nak buat semua tu. Last last aku bantai beli tiket balik Penang malam Isnin.

Seperti biasa, aku peluk mak dengan penuh kontrol emosi. Dalam kereta menangis sebab mak tak dapat hantar aku ke terminal. Tak kool betol. Aku cuma harap, bila aku dah berkeluarga dan punya anak, keadaan akan lebih baik berbanding sekarang antara aku dengan mak. Its not really what am I expecting now.



2 comments:

king.of.hearts said...

*speechless


~padahal takdekenemengene dgn menaip ponn

IZZAYATI HUSNA AHMAD said...

I tapaham ape you cakap ni :/