Sep 22, 2016

MASALAH PEREMPUAN

Aku ada masalah bontot dan peha yang besar sejak hit puberty sekolah menengah lagi. Tak tau kenapa lemak suka berkumpul disitu. Ada disko mungkin. Jadi aku juga bermasalah bila nak cari seluar. Benci betol. Jeans circa 2000 pulak tak se-cool sekarang. Apatah lagi kalau nak cari skinny time tu. Yang femes adalah seluar boot cut senteng atau gedebeh buruk nak mampos. 

Not cool man, not cool. 

Maka aku hidup jelah dengan isu bontot dan peha besar. 

Sampailah circa 2013 aku start kerja kat UJ dan jumpa Nora. Dia ni dulu pernah gemuk. Dahla gemuk, pendek pulak tu. Kombinasi yang lebih dahsyat daripada aku. So dia share cerita-cerita dan tips untuk kurus. Yang penting jaga makan dan buat light exercise pon dah memadai. 

Berbekalkan semangat yang berkobar, aku cut semua fast food, minum air kosong semata- sehari 3 liter, takmakan malam dan buat light exercise macam planking dan squat. Sirius bontot dan peha aku mengecik perut buncit pon dah hilang. I was so happy sebab daripada seluar saiz 31 jadi 28. Baju baju yang aku pakai dah tak tersekat kat perut. Sebelum ni kalau pakai saiz L pon ketat kat bontot. Macam weird gila kat atas longgar tetiba kat bontot ketat.  

I did enjoyed almost 2 years badan kecik, lepastu kawen badan naik pastu now pregnant. 
Minum baru tak sampai seliter dah 3 kali ke jamban dalam sejam. 
Hidup ini sadis. 

No comments: