Oct 10, 2015

I HATE YOU TO THE MOON & BACK


Tadi aku lunch di bawah. Tiba tiba Shira keluar dari bilik tanya nak pi tengok wayang tak. Mukanya sugul, aku yakin dia baru lepas gaduh dengan boyfriend sebab benda tu dah jadi kebiasaan buat Shira. Yang luar biasanya kalau hubungan depa tak ribut. 

Lalu aku iyakan saja ajakan Shira untuk ke panggung. Sambil menambah, "Jom tengok The Martian."

Dua minit kemudian Shira duduk sebelah aku, sambil bukak cerita pasal dia gaduh dengan boyfriend dia semalam, dua malam lepas, minggu lepas, bulan lepas, tahun lepas dan yang lepas lepas. Air matanya bertakung. Dari cerita Shira aku agak dia kecewa sangat dengan lelaki tu. Lelaki yang umurnya masih muda. Apalah sangat erti tanggungjawab dan susah pada dia. Bertahun bercinta tapi perangai masih sama. Aku tengok jam, 20 minit jugak Shira mengungkit bercerita pasal mamat yang sepuluh kali diulang sebut nama pon aku masih takdapat ingat sampai sekarang. Terbukti mamat tu tak significant dalam hidup aku.

"Entahla... Shira dah penatla dengan dia."

Lalu aku tanyakan soalan paling senang dalam dunia, "Kenapa tak tinggalkan saja?"

No comments: