Jul 28, 2012

BILA KITA ASYIK BERADA DI TAKUK YANG SAMA DAN TAK MAHU BERUBAH DEMI SESUATU YANG ENTAH APA APA


Orang kata kalau nak menulis kita perlukan ketenangan. Betullah kot. Tapi,

    Satu.  Ketenangan aku dirumah, dan aku jauh dari rumah.
    Dua.   Aku takdapat nak bertenang memikirkan cuti yang takan dapat.
   Tiga.   Aku rasa rimas sebab tak produktif kat tempat kerja. Jadi aku takdapat nak bertenang.

Aku harap sangat tak ada senior workers kat ofis tu yang kenal mak ayah. This internship is so not about me. Kalau nak ikut perangai entah apa apa aku ni memang senang sangat nak buat bodoh dengan orang. Aku taknak orang cerita kat mak ayah aku goyang kaki kat ofis. Sumpah taknak. Tapi mak ayah dah letak harapan yang boleh tahan tinggi nak aku berjaya dan blablabla. Sebagai ratu air mata, mak menangis tengok Cimud keluar tv buat news. But so far, I've done nothing. Aku berat mulut, berat hati dan memang dah tak ada hati. I'm counting the days towards Aug 24. Please come.

No comments: