Apr 12, 2012

DEAR EARTHLINGS,


Semalam kecoh pasal earthquake di Sumatra Barat. Earthquake yang tidak mengakibatkan tsunami. Alhamdulillah. Gegaran pada skala 8.6 Richter itu bukanlah yang paling besar dalam sejarah tapi bila most parts or Malaysia pon boleh rasa, itu dah dikira maha dahsyat. Tuhan nak uji kita. Second time earthquake struck Banda Acheh just two hours later but since it happened during daytime and people were busy, they could felt the tremor then calmly evacuated the places. Timeline di Twitter penuh dengan updates pasal earthquake tu. Ramai cakap kawasan yang rasa gegaran tu were in Penang, Alor Setar and Shah Alam. Then bila aku bukak TV1 nak tahu details, dia cakap paling kuat gegaran tu terasa di sekitar Pahang and I was like, what the. Dia tak sebut langsung pasal Penang padahal kat sana memang trang tang tang bergegar. So that's it. Malas nak percaya TV1 dah.

Dalam tengah kalut, aku text dan call semua insan tersayang nak tahu current conditions. Sampai aku hilang ingatan dan macam tersentak bila Yayat replied my tweet; Can you feel the tremor? Me is so far from Acheh. Peninsular is closer. You okay there? Yayat's in Sarawak, same with Jack. Fikir fikir balik, aku yang buat tsunami sendiri sampaikan aku text Jack pon berbunyi macam penyampai berita; Ikhwan, Penang, Alor Setar dan Shah Alam telah dilanda gempa bumi. Hmmm, boleh join On Air ni.

No comments: