Jul 16, 2011

SECOND GUESSING



Life's getting complicated lately. But I found it awesome at some parts. Well most of the parts actually. Petang tadi jugak Fiza Rahman called aku menangis nangis sebab sakit hati dengan mamat-yang-dia-dah-jatuh-hati. As a friend I'm supposed to comfort her and feed her with good words. Tapi aku banyak berdiam dan cuma dengar apa yang dia bebelkan. Aku harap apa yang aku buat untuk kau tu dah cukup sebab aku tak tahu nak cakap apa. Aku cuma boleh dengar kau menjerit jerit, meraung, marah marah, maki maki. Babe, semoga kau dalam kondisi yang terbaik pada minggu ini dan sila bertahan sebab cuma minggu depan aku akan jumpa kau. Hidup baik baik okay.

Lama jugak aku mengelamun lepas minah tu hang up. Aku pun takbanyak pengalaman nak handle hal hal jiwa ni memandangkan sangat boleh dikira dengan jari episod percintaan aku.

"It's okay. Kan Ayah pernah cakap, luluh macam mana pun hati sebab kecewa sekarang, tapi kalau dah memang jodoh kita, Insyaallah Tuhan temukan jugak nanti."

"Ini soal hati. Hidup kita, kita sendiri yang rasa. Orang lain cuma boleh komen dan kritik. Elok bagi diorang tapi elok ke bagi kita?"

"Dulu aku tak rasa pun aku boleh kekal dengan bf aku sekarang sebab aku still ingatkan ex aku. But lama lama nanti kau akan belajar pasal masing masing. Bila kau dah boleh terima someone untuk sesuatu tempoh, kau akan find out he's the one."

"Dalam sesuatu hubungan, kita belajar memberi dan menerima. Aku dah terima baik buruk bf aku sekarang and aku rasa dia comel sangat." *Okay potong yang tu*

Itu dua penasihat tak bertauliah aku bersuara.

Saya cuma nak cakap, I was about to say I Love You when I called you at the airport last two months. Risau jugak kalau jadi something kat tempat orang dan tak sempat cakap apa apa pada awak tapi saya tak tercakap pun. And it was last two months. Sekarang saya dah tak tahu apa jadi pada kita berdua.


I don't know when I start to love you and I don't know how to end it. Guide me please.

4 comments:

NuR aQiLaH mOhD aMiN said...

lain mcm je aku bace entry ang kali nie..hahahaha...teringat pada sidia kah?

IZZAYATI HUSNA AHMAD said...

I need some happy pills Qila :(

NuR aQiLaH mOhD aMiN said...

yeah..i know how u feel..i'll pray wht is the best for u dear Husna.. :)

IZZAYATI HUSNA AHMAD said...

Thanks babe :)