Jul 17, 2011

COOKING MAKES YOU CALM

Sekarang ni I dah semakin rajin memasak. Segala apa yang ada di dapur rumah I akan gunakan dalam resipi I. Kadang kadang I hentam letak segala bagai in my cooking sebab orang takpernah buat masakan tu dan I malas nak ambil port namakan resipi tu pulak. Tapi I rasa macam sedap je buat macam tu so I teruskan usaha memasak I.

Haritu I teringat resipi makaroni bakar yang I belajar dalam kelas Kemahiran Hidup Tingkatan 3 dan siriusli sedap gilaaaaaa. Masak sendiri baru puas hati nak letak cheese and tomato sampai melimpah ruah pun.

Memasak sama macam kita buat eksperimen dalam kelas Kimia. Ouhh cikgu Kimia I semasa di Tingkatan 4 sangat comel nyum nyum. He's a Chinese and I already forgot his name. Bluerrh. Okay, the chemistry-- ikut gerak hati dan lebihkan mana yang kurang, kurangkan mana yang lebih.

Nak belajar western dishes lah. Macam senang dan sihat sikit sebab kurang lemak bagai. Tak adalah I nampak gemuk dalam gambar yang ditangkap Aja. My BFF for now is AFC.

1 comment:

ShahrilEkin kasih ke SyURgA said...

slm...salam perkenalan...sy ekin...
nk mintak tolong boley...
sy mmg cari resepi makaroni bakar yg belajar ms KH ting 3...
you boleh x bagi complete resepi makaroni bakar tu dekat sy beserta dengan cara2 nk buat...dh lama sgt sy cari resepi ni...
kalo xkeberatan tolong send kan resepi tu kat email ni:
nurhasikin.mahmood@gmail.com
atau
hasikin@mie.com.my

thanks