Apr 12, 2011

STRANGERS


My fate puzzling this week. Lepas satu masalah datang lagi masalah lain. Mostly pasal hubungan dengan orang ramai. I've told you, I'm no good in keeping good relationship and now I'm messed up. A total messed up.

Aku rasa isu ni dah ramai orang utarakan, pasal friend list kat Facebook. Aku memang takramai kawan dalam Facebook, which is not a big deal because I still be friend with them outside this crappy bullshit networking. Takanlah aku cuma bertegur dengan kawan kawan dalam Facebook semata mata then kalau jumpa orang lain kat luar buat buat tanampak, tak nak tegur dan tak nak bergambar. Logik ke bodoh?

Ingat sikit, Facebook tu cuma laman sosial yang nak bantu orang orang bermasalah macam kita kita ni merapatkan lagi hubungan sesama manusia. Padahal mak ayah kita dulu takpakai pon segala bagai ni but still ada hubungan baik dengan orang lain. Jenis aku, Facebook cuma untuk orang orang yang aku kenal dan memang kenal. Dan kalau dah ter-add tapi tak bertegur memang aku delete. TANPA SEBAB. So takperlu nak peningkan kepala segala bagai ingat aku benci kau ke apa. Dah memang perangai semulajadi aku macam tu. Biar kawan sikit, janji ada time susah dan senang aku. Sila fikir pakai otak, kau tegur ke semua orang kat Facebook kau hari hari? Ada kau pergi wall-to-wall dengan semua orang setiap hari? Kalau dalam friend list kau ada 1000++ takan kau nak buat macam tu kan? Memang addicted gila lah. Itu baru yang 1000++. Kalau yang 2000++, 3000++? Sumpah kau tak menang tangan nak jaga hati semua orang.

Moral of the story kat sini, kalau rasa boleh handle ramai sangat orang kat Facebook tu sebaik layanan kau di dunia realiti, then its good kau nak ada beribu kawan pon dalam friend list. Just make sure kau boleh reply komen komen diorang, tegur diorang dan sebagainya. Takguna kawan beribu tapi satu pon tak guna. Ye dok?

No comments: