Dec 17, 2010

GOMO DEMO GOMO



Sekarang ada pertandingan dikir barat di USM. Seronoklah mengadap benda yang kau takpernah tengok sebelum ni. Kawan aku ada cakap, seramai ramai peserta daripada 14 buah universiti serata Malaysia ini dah macam konvensyen anak-anak Kelantan sebab 98 persen yang masuk bertanding adalah anak anak Kelantan. Dan semangatnya lain betul.

Orang Kelantan ni unity. Walaupun bila di survey kebanyakan budak budak dari negeri lain mostly tak suka budak Kelantan. Well ada sebab lah tu. Sebab berkawan dalam kalangan sendiri dan tak boleh nak adapt orang luar. Itu cakap cakap orang.

Satu yang aku taw lepas pertandingan dikir barat malamni, orang Kelantan memang boleh buat kelab Kelantan United. Kau entah dari mana mana tapi still boleh borak macam dah kenal lama sangat.


Dan mereka bijak. Sirius. Sekurang kurangnya mereka bijak memilih pemimpin.

4 comments:

EIPUL said...

haih

yang dekat kolej aku ni ha tiap2 malam praktis nyanyi lagu dikir, naik benanah telinga aku dengar

tak lupa gak, kat bilik still pasang lagu dikir, terganggu konsentrasi aku nak dengar lagu Taylor Swift, wakakaka

IZZAYATI HUSNA AHMAD said...

Team dikir barat UPM hensem hensem dowhh. Tergugat mata. Nasib baik hati kuat. Ehem ehem.

Anak Kampung said...

wahh...jngn jadik racist oke...

aukkk

IZZAYATI HUSNA AHMAD said...

Mane de racist. Diorang pon Malaysian lah.